محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 24
  • بازدید دیروز : 21
  • بازدید کل : 74234

دانلود پاورپوینت حافظه های الکتریکی


دانلود پاورپوینت حافظه های الکتریکی

پاورپوینت آماده حافظه های الکتریکی برای رشته الکترونیک در 47 اسلاید طراحی شده بخشی از مطالبی که در این پاورپوینت مورد بررسی قرار میگیرد به شرح زیر است:

 

اسلاید ۱ :
تکنولوژِی ساخت حافظه های الکتریکی

اولین کامپیوتر الکترونیکی همه منظور که در دهه ۱۹۴۰ میلادی ساخته شد از لامپهای خلاء استفاده می کرد . این لامپها نسبتاً بزرگ بوده و هر یک قادر بودند فقط یک بیت را نگداری کنند . لذا ظرفیت حافظه آنها اندک بود . متداولترین کامپیوتر در اواسط دهه ۱۹۵۰ میلادی نیز از یک استوانه گردان که بایک ماده قابل مغناطیس شدن پوشانده شده بود و به عنوان حافظه اصلی استفاده می شد .

در طی ۱۵ سال در سالهای ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۵ میلادی طراحان از حلقه های مغناطیسی در واحد حافظه اصلی استفاده کردند . عبور جریان در یک جهت میدان مغناطیسی در جهت حرکت عقربه های ساعت ایجاد می کند که معرف بیت (۱)می باشد و عبور جریان در جهت مخالف میدان مغاطیسی در جهت عکس حرکت عقربه های ساعت ایجاد می کند که معرف بیت ( ۰) می باشد.

 

اسلاید ۲ :
با پیشرفت تحقیقات بر روی مواد نیمه هادی ( سیلیکن و ژرمانیم ) ،ترانزیستور به وجود آمد . که آنها عناصر الکترونیکی کم مصرف ، کوچک و پردوام هستند . با کاربرد این عناصر نیمه هادی در مدارات کامپیوتر از جمله مدارات حافظه ها دارای سرعت بالا ، حجم کوچک ، قابلیت اطمینان وارزان قیمت بودند . درسال ۱۹۵۹ میلادی تحول مهم دیگری صورت گرفت هنگامی که یک مدار به طور کامل بر روی یک تراشه از جنس سیلیکن قرار گرفت .یک مدار مجتمع شامل عناصر الکترونیکی ( مانند ترانزیستور ، مقاومت ، خازن ، …) است که برروی یک تراشه از یک ماده نیمه هادی ( سیلیکن ) قرار می گیرد . بدین ترتیب به صورت تراشه حافظه عرضه شده اند .استفاده از حافظه صرفا” محدود به کامپیوترهای شخصی نبوده و در دستگاههای متفاوتی نظیر : تلفن های سلولی، PDA ، رادیوهای اتومبیل ، VCR ، تلویزیون و … نیز در ابعاد وسیعی از آنها استفاده بعمل می آید.هر یک از دستگاههای فوق مدل های متفاوتی از حافظه را استفاده می نمایند.

 

اسلاید ۳ :
انواع تراشه ها یا حافظه های الکتریکی در یک کامپیوتر:

RAM

ROM

Cache

Flash Disk

Virtual Memory

 

اسلاید ۴ :
مبانی اولیه حافظه RAM(Random Access Memory )

با اینکه می توان واژه ” حافظه ” را به هر نوع وسیله ذخیره سازی الکترونیکی اطلاق کرد، ولی اغلب از واژه فوق برای مشخص نمودن حافظه های سریع با قابلیت ذخیره سازی موقت استفاده بعمل می آید. در صورتیکه پردازنده مجبور باشد برای بازیابی اطلاعات مورد نیاز خود بصورت دائم از هارد دیسک استفاده نمائد، قطعا سرعت عملیات پردازنده ( با آن سرعت بالا) کند خواهد گردید. زمانیکه اطلاعات مورد نیاز پردازنده در حافظه ذخیره گردند، سرعت عملیات پردازنده از بعد دستیابی به داده های مورد نیاز بیشتر خواهد گردید. از حافظه های متعددی بمنظور نگهداری موقت اطلاعات استفاده می گردد.

 

اسلاید ۵ :

اما ساختار داخلی RAM تشکیل شده از سه قسمت اصلی:

الف ) گذرگاه آدرس ب ) گذرگاه داده ج ) خازنهای ذخیره سازی

اطلاعات در سلولها ذخیره شده و از روی آنها خوانده می شود و از آنجا که هر سلول برای خود آدرسی دارد ، گذرگاه آدرس برای تعیین آدرس و تعیین دستور برای هر آدرس می باشد و گذرگاه داده برای انتقال داده ها برای ذخیره سازی یا خواندن می باشد .

مراحل خواندن داده از حافظه :

–۱ پردازنده ، آدرس سلول مورد نظر را روی گذرگاه آدرس قرار می دهد .

۲ – پردازنده ، پایه ی خواندن را فعال کرده تا به حافظه بگوید که قصد خواندن از حافظه را دارد .

۳ – حافظه ، محتوای سلولی را که آدرس آن را گذرگاه آدرس دریافت می کند روی گذرگاه داده قرار می دهد

۴ – پردازنده ، داده ی مورد نظر را از گذرگاه داده دریافت می کند .

و...

 

نکته:داخل فایل اصلی هیچ اسمی از سایت ما برده نمی شود

نکته ۲: پاورپوینت حافظه های الکتریکی قابل ویرایش می باشد و می توانید آن را به دلخواه تغییر دهید

نکته 3: پاورپوینت ها برای جذابیت بیشتر شامل تصاویر می باشند

نکته 4: پاورپوینت ها آماده‌ی ارائه می باشند.


مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما