محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 18
  • بازدید دیروز : 15
  • بازدید کل : 74207

دانلود پاورپوینت چگونگی رشد هنر در تمدن اسلامی و تأثیر آن بر تمدن غربی


دانلود پاورپوینت چگونگی رشد هنر در تمدن اسلامی و تأثیر آن بر تمدن غربی

پاورپوینت آماده پاورپوینت چگونگی رشد هنر در تمدن اسلامی و تأثیر آن بر تمدن غربی برای رشته معارف اسلامی و هنر و گرافیک در 26 اسلاید طراحی شده بخشی از مطالبی که در این پاورپوینت مورد بررسی قرار میگیرد به شرح زیر است:

 

اسلاید ۱ :
سخن اول: هنرمعماری که نسبت به‌دیگر رشته‌های هنری از اهمیّت و جایگاه والاتری برخورداراست، متأثر از علل و عوامل جغرافیایی، فرهنگی و تاریخی جوامع انسانی است.

 

اسلاید ۲ :
هنر در تمدن اسلامی

هنرعربستان پیش‌از اسلام از درون‌مایه چندانی برخوردار نبود.

شعر و سروده بیش‌ترین هنر عرب بود

فتوحات مسلمانان موجب شد تا دیده بر کاخ‌‌های باشکوه ایرانیان و کلیساها و پرستشگاه‌های یونانیان و رومیان بگشایند.

هنرصنعتگران‌ایرانی، یونانی، مصری و سوری باهم پیوند‌ خورد و زیر فرمان‌اسلام، به‌شیوه‌هایی مبدل‌شد که امروزه هنراسلامی نامیده‌می‌شود

در زمینه معماری از پایان سده‌اول هجری فرمانروایان‌مسلمان، در نواحی فتح‌شده، ساخت مسجدها و کاخ‌های باشکوه را آغاز کردند و کوشیدند تا آثار بزرگ‌تر و باشکوه‌تری از بناهای دوران پیش از اسلام به‌وجودآورند.

 

اسلاید ۳ :
هنر معماری در تمدن اسلامی

کاخ‌هشام‌بن‌عبدالملک(۱۲۵-۱۰۵ق) است که مشتّی (سرای ‌زمستانی) خوانده‌می‌شد و در بیابانی در نزدیکی‌ اریحا برافراشته‌گشت. وجود شیرهای بالدار و برخی دیگر از جانوران افسانه‌ای نشانه‌ای از تأثیر هنرایرانی در آن‌کاخ باشکوه است.

اریحا در کرانه باختری رود اردن در مناطق خودگردان فلسطین.

 

اسلاید ۴ :
مسجد جامع قرطبه با مناره‌های بلند و ستون‌های متعددش یکی دیگر از نمونه‌های هنراسلامی در اسپانیا و در جهان اسلام است. این‌مسجد امروز به‌کلیسا بدل شده است.

 

اسلاید ۵ :
به‌سال ۶۹ق، در بیت‌المقدس به‌امر عبدالملک‌بن‌مروان در بخش‌شمالی مسجدالاقصی و برفراز صخره گنبدی باشکوه ساخته‌شد که با گنبد کلیسای مزار عیسی برابری می‌کرد و صلیبیان مهاجم را به‌حیرت می‌افکند. دسته‌ای از صلیبیان که به‌سرزمین‌های خود بازگشتند، گنجینه‌هایی از هنر با خود بردند و این آثار الهام‌بخش هنرمندان و صنعت‌گران اروپاشد.

و...

 

نکته:داخل فایل اصلی هیچ اسمی از سایت ما برده نمی شود

نکته ۲: پاورپوینت چگونگی رشد هنر در تمدن اسلامی و تأثیر آن بر تمدن غربی قابل ویرایش می باشد و می توانید آن را به دلخواه تغییر دهید

نکته 3: پاورپوینت ها برای جذابیت بیشتر شامل تصاویر می باشند

نکته 4: پاورپوینت ها آماده‌ی ارائه می باشند.


مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما