محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 10
  • بازدید دیروز : 15
  • بازدید کل : 74199

دانلود پاورپوینت جعبه رنگ براي طراحي فضاي سبز


دانلود پاورپوینت جعبه رنگ براي طراحي فضاي سبز

پاورپوینت آماده جعبه رنگ براي طراحي فضاي سبز برای رشته شهرسازی در 29 اسلاید طراحی شده بخشی از مطالبی که در این پاورپوینت مورد بررسی قرار میگیرد به شرح زیر است:

 

هماهنگي تركيب رنگها در طراحي فضاي سبز، يك هنر طريف محسوب مي‌شود، تركيب دقيق رنگها – احتمالاً بيش از هر ويژگي در طراحي موجب مي‌شود كه تصوير كلي فضاي سبز تا مدت زيادي در ذهن بيننده حفظ گردد.
طراحان تأكيد زيادي بر روي قاعده سازي و اصلاح تركيبات رنگي مختلفي كه در باغچه‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند دارند با اين وجود، اغلب از تئوري اصولي رنگها غافل مي‌شوند ما فراموش مي‌كنيم كه كدام رنگها با يكديگر تجانس بيشتري دارند و چگونه مي‌توان از رنگها جهت خلق جلوه‌هاي ويژه بهره گرفت.
حيات بخشيدن به يك باغچه در طول سال به تعداد رنگهايي كه مي توان در فضاي موجود جاي داد ارتباط ندارد بلكه بيشتر به نحوه تركيب رنگهاي مختلف جهت دستيابي به هماهنگي مطلوب وابسته است.
نخست بهتر است مروري سريع بر اصول تركيب رنگها داشته باشيم. طيف رنگها از قرمز و نارنجي شروع شده و پيش از رسيدن به رنگ بنفش رنگهاي زرد، سبز، آبي و نيلي را پشت سر ميگذارد، طيف كامل معمولاً توسط يك دايره رنگين چرخان كه در آن سه رنگ اصلي آبي، زرد و قرمز با فاصله يكسان نمايش داده مي‌شود. اين رنگها بدين جهت اصلي خوانده مي‌شوند كه همه رنگهاي ديگر از آنها ايجاد مي‌شود.

رنگهاي فرعي – نقاط حدفاصل رنگهاي اصلي عبارتند از سبز، نارنجي و بنفش، رنگهاي سوم بر اثر تركيب رنگهاي اصلي و فرعي به دست مي‌آيند از قبيل قرمز – نارنجي با تركيب رنگهاي اصلي، فرعي و سوم، امكان ايجاد هزاران سايه حد وسط وجود دارد. رنگهاي اصلي را مي‌توان به سادگي از يكديگر تشخيص داد. همين مطلب در مورد رنگهاي ثانويه نيز صادق است اگر چه هنگامي كه كنار يكديگر نهاده مي‌شوند، اختلافشان باز هم نامحسوستر مي‌شود. قرمز در نارنجي، و آبي در بنفش محو مي‌شوند. همين امر در مورد رنگهاي سوم نيز صادق است. براي مثال تشخيص رنگ كبود از بنفش كمرنگ نسبتاً دشوار است.
طبق اكثر تعاريف، برگهاي متضاد، مكمل يكديگر تلقي مي‌شوند. با استفاده از يك دايره رنگين چرخان مي‌توان با انتخاب رنگهاي مقابل هم، زوجهاي مكمل را تعيين نمود. به همين جهت آبي مكمل نارنجي، قرمز مكمل سبز و زرد مكمل بنفش مي‌باشد. براي تعيين رنگهاي سوم مكمل نيز مي‌توان از همين روش بهره گرفت.
معمولاً رنگهاي مجاور در دايره رنگين چرخان، با يكديگر هماهنگي ندارند. براي دسته‌بندي رنگهاي هماهنگ مي‌توان چرخ رنگين را از وسط تقسيم كرد. سايه‌هاي هماهنگ در قسمت سرد عبارتند از آبي، سبز و بنفش كه رنگهاي آرامش‌بخش و تسكين دهنده محسوب مي‌شوند. سايه‌هاي هماهنگ در قسمت گرم عبارتند از قرمز، نارنجي و زرد كه معمولاً پرتحرك و هيجان‌امگيز تلقي مي‌گردند.

در صورتي كه يكي از رنگهاي هماهنگ تند و ديگري ملايم باشد مي‌توان بين آنها تضاد برقرار نمود.
از طرف ديگر، رنگهايي كه در اكثر مواقع با يكديگر تضاد شديد دارند، اگر از لحاظ روشني و تاريكي مثل هم باشند مي‌توانند به صورت هماهنگ مورد استفاده قرار گيرند.
معمولاً طراحان فضاي سبز و باغبانان دريافته‌اند كه در موارد كلي رنگهاي هر نيمه از چرخ رنگين، كم و بيش با يكديگر سازگاري دارند. براي مثال رنگهاي زرد Hemerocllis Lilio - asphodelus و يا Ranunculus Gramineus به خوبي با اكثر گلهاي قرمز تركيب مي‌شوند.

و...

 

نکته:داخل فایل اصلی هیچ اسمی از سایت ما برده نمی شود

نکته ۲: پاورپوینت جریان‍های نوظهور معنویت‌گرا درایران قابل ویرایش می باشد و می توانید آن را به دلخواه تغییر دهید

نکته 3: پاورپوینت ها برای جذابیت بیشتر شامل تصاویر می باشند

نکته 4: پاورپوینت ها آماده‌ی ارائه می باشند.


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما